Monday 7 May 2012

Bersih3.0: Rahim Nor Gelar Nik Aziz sebagai 'Bapa Kafir'

Seperti Artikel yang saya siarkan semalam,(linknya disini http://pru13anakpahang.blogspot.com/2012/05/bersih-30-pendapat-tuan-guru-nik-aziz.html ) , tok guru hanya menegur majlis fatwa dan mengatakan bahawa kenyataan fatwa dibuat adalah berat sebelah dan menggunakan sebelah mata. Kenyatan tok guru ini sudah sangat beradab dan lembut.

 Malangnya ada pihak yang memberi respon kepada tok guru dengan begitu kurang  dan biadap. Hari ini disiarkan di dalam surat khabar harian berbahasa Inggeris News Stairt Times kenyataan bekas Ketua Polis Negara iaitu Tan Sri Rahim Nor mengatakan bahawa '' Nik Aziz Is Father Of Kafir'' atau dalam melayunya Nik Aziz Bapa Golongan kafir kerana kenyataan Tok Guru selama ini menyokong bersih 3.0.


Tan Sri Rahim Nor menambah bahawa Tok Guru Nik Aziz adalah ''joker'' atau pelawak bagi individu yang memahami perjuagan Tok Guru semata-mata adalah untuk mempertahankan kuasa di kelantan.


Tan Sri Rahim Nor adalah individu yang terlibat di dalam kes Lebam Mata 98 yang mana Dato Sri Anwar Ibrahim menuduh beliau membelasahnya ketika di dalam tahanan polis. Semasa kes itu sedang hangat, Rahim Nor meyankal sekeras-kerasnya dakwaan Dato Sri Anwar Ibrahim dan mengatakan bahawa Dato Sri Anwar memukul dan mencederakan dirinya sendiri.

Diharap Tan Sri Rahim Nor segera menarik balik kenyataan beliau dan meminta maaf kepada tok guru. Pada firasat saya kenyataan Tan Sri Rahim Nor dibuat kerana kebencian orang ramai terutama kumpulan Pro-Bersih terhadap kekejaman polis semasa perhimpunan tersebut.

Disini saya selitkan Video kehidupan seharian tok guru nik aziz... 




Diharap pihak-pihak yang mahu mengkritik tok guru nik aziz mengunakan adab dan teguran yang bernas..Takut kalau kita terlalu menghina, kita akan menghina orang yang banyak pengorbanannya kepada rakyat..