Friday 25 May 2012

PRU 13: KEBIADAPAN dan KEBACHULAN GOLONGAN PRO-BN SUDAH MELAMPAU

Pasca 248 telah menyaksikan beberapa insiden provokasi puak pro-BN yang bachul wal bahlul. Tidak cukup dengan penggunaan media massa seperti TV dan Radio untuk menyebarkan fitnah kini dibuat ceramah-ceramah maki hamun berdekatan dengan ceramah penerangan Perikatan Rakyat.

Tidak cukup dengan senaman punggung dan tindakan menghina dan mencabar bangsa lain,kini batu dan telur dilemparkan kepada penyokong pakatan rakyat yang datang kerana hendak mendengar ceramah penerangan dari pihak pakatan.


Saya pasti ramai yang mendengar insiden di ceramah penerangan pakatan rakyat yang mana seorang lelaki Melayu yang sudah lanjut usianya telah dibaling batu-bata oleh pemuda UMNO . Tidak cukup dengan kereta pemimpin pakatan rakyat dirosakkan kini orang yang hadir ke ceremah pakatan diugut dan dicederakan. Memang bachul!...bachul,bachul,bachul dan bachul!..



Mengapa kita nak memberi kuasa kepada golongan yang bachul seperti ini. Individu yang dicederakan mungkin bukan penyokong setia pakatan rakyat tetapi seseorang diataas pagar yang  hanya mahu mendengar hujah yang dibawa pihak pakatan.

 Setiap hari kita disumbat dengan informasi daripada UMNO dan Barisan melalui kaca televisyen dan radio yang selalunya banyak fitnah dari yang betul!. Saya secara peribadi sudah muak dan tidak percaya kepada informasi yang dibawa oleh TV,Radio dan Surat Khabar UMNO. Hendak menuduh dan memaki tetapi tidak diberi peluang walau sesaat pun kepada pemimpin pakatan untuk menerangan keadaan mereka.

Apabila debat di ajak, pelbagai alasan bachul diberikan. Apabila ceramah dibuat, batu-bata dan telur dibaling. Festival Jazz dan K-pop di Festival jutaan belia tidak membazir masa tetapi debat untuk rakyat menilai adalah membazir masa. Dayus!.

Bagi saya, jika saya ditanya sebab mengapa saya tidak menyokong UMNO.Saya akan menjawab kerana,UMNO yang ditubuh oleh mahathir kini bukan dipenuhi pejuang tetapi dipenuhi oleh businessman. Sebab itu,apabila mentadbir dan mengurus kerajaan pun guna kepala business. Jika orang UMNO angkat kontrak saya tidak marah jika projek yang diberi dijalankan dengan jujur dan baik, tetapi ini nak tipu harga harga tender, angkat komision, perjanjian konsesi projek mega yang menguntungkan kontraktor kroni secara melampau itu yang dibenci. Ya!, saya tanak negara saya ditadbir oleh golongan businessman seperti BURITAN NASIONAL HOLDING.

Kalau anta hendak muka-muka ini terus berkuasa dan selesa . Silakan!